تعمیر لپ تاپ، تعمیر سرفیس، تعمیر مک بوک، تعمیر کنسول بازی

دلایل روشن نشدن کیس کامپیوتر

شاید تاکنون با روشن نشدن کیس کامپیوتر مواجه شده باشید و با هر بار تلاش و فشار دادن دکمه پاور، هیچ نتیجه‌ای دریافت نکنید. در چنین شرایطی از خود سوال می‌کنید؛ چرا کیس دستگاه روشن نمی‌شود؟ باید گفت خرابی کیس کامپیوتر از آن دسته ایراداتی است که بسیار رایج بوده و با توجه به دلایل مختلف رخ می‌دهد. در صورت خرابی کیس کامپیوتر می‌توانید با مجموعه فیکسی پلاس برای تعمیر کامپیوتر تماس بگیرید و صفر تا صد تعمیر را به آن‌‌ بسپارید. در ادامه به دلایل روشن نشدن کیس اشاره کرده‌ایم.

چرا کیس کامپیوتر روشن نمی‌شود؟

همانطور که گفته شد، عوامل مختلفی در روشن نشدن کیس کامپیوتر دخیل هستند که در ادامه به تک تک آنها می‌پردازیم. اما به طور کلی باید بگوییم، ممکن است کامپیوتر دچار مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری شده باشد. برای این که علت روشن نشدن کیس کامپیوتر را بدانید باید به چند موضوع تردید داشته باشید، این که منبع تغذیه خراب است یا مشکلاتی در برق و پریز وجود دارد. یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود کیس کامپیوتر شما روشن نشود، مشکل در مادربرد است. همچنین ایراد در اتصالات کابل هم می‌تواند نقش مهمی در روشن نشدن کیس داشته باشد.

دلایل روشن نشدن کیس کامپیوتر

دلایل روشن نشدن کیس کامپیوتر

کیس یکی از قطعات مهم کامیپوتر محسوب می‌شود. روشن نشدن آن دلایل مختلفی دارد که ما در این بخش به مهم‌ترین آن می‌پردازیم.

خرابی منبع تغذیه:

یکی از دلایل اصلی روشن نشدن کیس، خراب بودن منبع تغذیه یا همان پاور کامپیوتر است. با خرابی این قسمت از کیس فن و خازن‌هایی که در آن وجود دارد ممکن است با مشکل مواجه شوند؛ پس در اولین صورت باید منبع تغذیه سالمی را جایگزین آن کنید.

پاک کردن گردو غبار‌های داخل کیس:

شاید باورتان نشود، اما گردو غبار و آلودگی‌های داخل کیس یکی از دلایل روشن نشدن کیس کامپیوتر است. زمانی که گردو غبار روی قطعات درونی کیس می‌نشیند حالت چسبندگی به وجود می‌آید که در نتیجه روشن شدن دستگاه با مشکل روبرو می‌شود. این آلودگی‌ها روی عملکرد پردازنده، فن‌‌ها و خنک کننده به طور مستقیم تاثیر گذاشته و اجازه بوت نشدن را به کیس نمی‌دهد. در چنین شرایطی با تسلط کامل و دقت بسیار قطعات داخلی کیس را با کمک وکیوم یا دستمال خشک تمیز کنید تا مشکل رفع شود.

مشکل در اتصالات کابل:

یکی از دلایل رایج در روشن نشدن کیس، خراب بودن اتصالات کابل است. برای مطمئن شدن، کابل‌های پشت مانیتور را در بیاورید و کابل جدیدی متصل کنید. اگر اتصال کابل مشکل داشته باشد با انجام این کار رفع خواهد شد.‌ علاوه بر این، احتمال دارد قسمت‌هایی از کابل پاور له یا خم شده باشد با تعویض آن کیس روشن می‌شود.‌

مشکل در پریز برق:

روشن نشدن کیس کامپیوتر ممکن است از خرابی پریز برق هم باشد. نوسانات جریان برق، قطعی برق، ایراد در سیم متصل به کیس و…. می‌تواند در روشن نشدن کیس موثر باشد. در صورت روشن نشدن دستگاه ابتدا اتصالات برقی را از تمام‌ جهات به خوبی بررسی کنید.

مشکل در مادربرد:

خرابی مادربرد یکی از مشکلات رایج در کیس کامپیوتر است که بسیاری از افراد با آن روبرو می‌شوند. اگر دکمه پاور به مادربرد وصل نباشد کیس کامپیوتر روشن نخواهد شد. همچنین سیم قرمز و سیاه متصل به مادربرد از جای خود در آمده باشند با فشار دادن دکمه پاور کیس، کامپیوتر روشن نمی‌شود. برای اطمینان از خرابی مادربرد، ابتدا دکمه ری استارت را روشن کرده و از این طریق متوجه خواهید شد که ایراد از اتصال دکمه پاور به مادر‌برد است یا خیر.

آلوده بودن سیستم به ویروس:

اگر کامپیوتر به ویروس آلوده شود، مشکلات بسیاری در هر زمینه ای برای دستگاه شما به وجود می‌آید تا عملکرد آن را مختل کند. پس یکی از علت‌های روشن نشدن کیس کامپیوتر، ویروسی شدن سیستم است. بد افزارها و ویروس‌ها برنامه‌های خطرناکی هستند که از طریق راه‌های مختلف وارد کامپیوتر شما می‌شوند و بخشی از دستگاه را با مشکل مواجه می‌‌کند. در چنین شرایطی تنها با نصب آنتی ویروس مشکل بر طرف خواهد شد.

تست رم کامپیوتر:

این مورد نیاز به تجربه و دانش زیادی دارد؛ بنابراین اگر در این مورد تجربه‌ای نداشتید کار را به شخص ماهر و کاربلد در این زمینه بسپارید. یکی دیگر از علت‌های روشن نشدن کیس کامپیوتر، رم است. برای این که از سالم بودن رم اطمینان حاصل کنید آن را از اسلاید خود خارج کرده و مجدد جای بزنید. اگر از چند رم استفاده می‌کنید یکی را داخل دستگاه قرار داده و سعی کنید در این هنگام کامپیوتر را روشن کنید. اگر این کار را با دقت انجام دادید و مشکل رفع نشد، گزینه‌های بعدی را امتحان کنید.

ضربه خوردن کیس کامپیوتر:

ممکن است هنگام جابجایی ضربه سنگینی به کیس وارد شود یا به محض افتادن از بلندی برخی از قطعات داخلی مثل کارت گرافیک و رم جدا یا تکان بخورند. این اتفاقات عملکرد کیس را بهم می‌زند و حتی احتمال دارد کیس کامپیوتر روشن نشود. برای رفع این مشکل کیس را نزد متخصصین کامپیوتر برده و با بررسی قطعات، مشکل ایجاد شده را برطرف کنند.

مشکلات سخت‌افزاری:

منظور از مشکلات سخت افزاری، کارت گرافیک، منبع تغذیه، مادربرد، مانیتور، پردازنده یا CPU است. مشکلات سخت‌افزاری هم می‌تواند در روشن نشدن کیس دستگاه موثر باشد. برای مثال شما یک قطعه جدیدی را به طور کاملاً استاندارد روی دستگاه خود نصب کرده‌اید، اما با این وجود دستگاه روشن نمی‌شود. این موضوع اهمیت بالایی دارد و اگر مهارت کافی برای رفع این مشکل ندارید حتما با متخصصان فیکسی پلاس مشورت کنید یا کیس را به طور کامل به آن‌ها بسپارید تا مشکل را رفع کنند.

تعمیر کیس و روشن نشدن آن

تعمیر کامپیوتر و کیس

خرابی قطعات کیس یا روشن نشدن آن یکی از مشکلات رایج بین کاربرانی است که در طول روز فعالیت زیادی با دستگاه دارند. اگر کیس کامپیوتر بنا به هر دلایلی دچار مشکل شد، بدون تجربه کاری دستگاه را باز نکنید. حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مجموعه فیکسی پلاس با برخورداری از نیرو‌های متخصص و کاربلد می‌تواند مشکل روشن نشدن کیس کامپیوتر را در کم‌ترین زمان تشخیص و به رفع آن اقدام کند. جهت دریافت کمک از کارشناسان فیکسی پلاس کافیست با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری از دلایل روشن نشدن کیس کامپیوتر

در این نوشته به دلایل روشن نشدن کیس کامپیوتر و راه‌های رفع آن پرداختیم. اگر تمام مراحل ذکر شده را برای روشن نشدن کیس دستگاه انجام دادید و هیچ نتیجه‌ای دریافت نکردید، هرچه سریع‌تر با مرکز تعمیرات کامپیوتر فیکسی پلاس تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل ایجاد شده را رفع می‌کند. چنانچه تاکنون این مشکل را تجربه کرده‌اید یا پیشنهادی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در انتهای مقاله با مجموعه ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم این مطالب هنگام روشن نشدن کیس دستگاه برایتان مفید و کاربردی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطلب

آخرین نوشته ها

تماس: ۰۲۱۸۸۸۸۹۳۷۳