...

تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ چگونه است + ۷ نکته کاربردی

لولای لپ تاپ

یکی از قسمت‌های لپ تاپ که به مرور زمان مستهلک شده و به تعمیر لپ تاپ منجر می‌شود، لولای آن است. البته به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید با باز و بسته کردن اصولی و درست درب لپ تاپ میزان این استهلاک را تا حد ویژه‌ای کاهش دهید و سبب افزایش طول عمر و جلوگیری از تعمیر لولای لپ تاپ خود شوید.

اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که در صورتی که لولای لپ تاپ آسیب ببیند، تعمیر می‌شود؟ تعمیر لولای لپ تاپ به چه صورت است؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه به سوال پاسخ دهیم باید گفت بله لولای لپ تاپ در بسیاری از مواقع قابل تعمیر و تعویض است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لولای لپ تاپ چیست؟

قبل از بررسی چگونگی تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ بهتر است در ابتدا به بررسی اجمالی این قسمت بپردازیم. در همه لپ تاپ‌ها دو لولا در قسمت چپ و راست لپ تاپ قرار گرفته است. هر لولا به دو قسمت دیگر که شامل صفحه نمایش لپ تاپ و کف قاب متصل می‌شود. جالب است بدانید لولا چپ و راست با یکدیگر کمی تفاوت دارند.

علائم خرابی و آسیب دیدگی لولای لپ تاپ

اگر از آسیب دیدگی لولای لپ تاپ خود مطمئن نیستید، خوشبختانه با توجه به یک سری نشانه‌ها و علائم به راحتی می‌توانید خرابی این قسمت را تشخیص دهید. در ادامه به برخی از این نشانه‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. سفت شدن بیش از اندازه درب لپ تاپ
  2. شل شدگی و یا لق شدن درب لپ تاپ
  3. نیمه باز ماندن درب لپ تاپ
  4. گیر کردن درب لپ تاپ
  5. مشاهده شکستگی و یا ترک خوردگی لولا
  6. جدا شدن یکی از لولاها از جای خود
  7. امکان تغییر و تنظیم زاویه صفحه نمایش وجود نخواهد داشت.
  8. شنیدن صدای غیر طبیعی هنگام باز و بسته کردن درب لپ تاپ

در صورت مشاهده هر کدام از علائم بالا سریعا برای تعمیر لولای لپ تاپ خود اقدام کنید؛ زیرا عدم تعمیر زود هنگام لولای لپ تاپ به مرور آسیب‌های جدی به لپ تاپ وارد می‌کند.

روش های تعمیر لولای لپتاپ
روش های تعمیر لولای لپتاپ

روش‌های تعمیر لولای لپ تاپ

در نظر داشته باشید که تعمیر لولای لپ تاپ کاری کاملا تخصصی است و در صورتی که تخصص کافی در این زمینه ندارید بهتر است از انجام آن صرفه نظر کنید. در صورتی که افراد غیر متخصص سعی در رفع خرابی لولا داشته باشند در نهایت ممکن است به قسمت‌های مختلف آن مانند صفحه نمایش آسیب برسانند یا در پایان قادر به مونتاژ و گذاشتن تمامی قطعات در جای خود نخواهند بود.

در ادامه سعی داریم آموزش مرحله به مرحله تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ را برای شما عزیزان شرح دهیم:

  1. در مرحله اول قبل از اقدام به هر کاری تمامی کابل‌ها از جمله کابل شارژ را از لپ تاپ بکشید.
  2. در مرحله دوم اقدام به باز کردن پیچ‌هایی کنید که صفحه نمایش لپ تاپ شما را به کیبورد آن متصل می‌کند. در هنگام باز کردن پیچ‌ها حتما به مکان دقیق هر پیچ توجه داشته باشید تا در پایان بتوانید مثل ابتدا آن‌ها را مونتاژ کنید.
  3. حالا می‌توانید صفحه نمایش را از پایه آن به راحتی جدا کنید. این کار را آرام انجام بدید که به مانیتور آسیبی وارد نشود.
  4. لولاهای قدیمی را باز کنید و آن‌ها را خارج کنید.
  5. حالا نوبت به لولاهای جدید است، این لولاها را در جای قبلی لولاهای قدیمی قرار دهید.
  6. حالا تمامی مراحل را دوباره انجام دهید تا به راحتی قطعات لپ تاپ را مونتاژ کنید.

نکته: در صورتی که لولای لپ تاپ شما خراب شده است، سعی کنید به هیچ عنوان اقدام به باز کردن و یا بستن درب لپ تاپ نکنید و لپ تاپ را به همان شکلی که هست به افراد متخصص بسپارید.

تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ
تعویض و تعمیر لولای لپ تاپ

چندین نکته برای افزایش طول عمر لولای لپ تاپ

همانطور که قبلا گفته شد لولای لپ تاپ به مرور زمان مستهلک می‌شود اما می‌توان با رعایت یک سری اصول، زمان مستهلک شدن و تعمیر لولای لپ تاپ را به تعویق انداخت. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد:

  1. اولین کاری برای افزایش طول عمر لپ تاپ می‌توان انجام داد، کاهش باز و بسته کردن درب لپ تاپ است. باز و بسته کردن بیش از اندازه درب لپ تاپ به مرور سبب شل شدن لولاهای آن می‌شود.
  2. برای جابه‌جایی لپ تاپ به هیچ عنوان لپ تاپ را از صفحه نمایش آن بلند نکنید، در چنین شرایطی فشار زیادی به لولا و حتی صفحه نمایش وارد می‌شود.
  3. درب لپ تاپ را بیش از اندازه تند و سریع باز نکنید، در چنین مواقعی ممکن است لولا دچار ترک خوردگی یا شکستگی شود.
  4. سعی کنید تا جایی که امکان دارد از جابه‌جای لپ تاپ با درب باز جلوگیری کنید.
  5. به هیچ عنوان لپ تاپ‌های خود را حتی بر روی جسم نرم مانند مبل‌ها پرتاپ نکنید و از وارد کردن هر گونه فشار به لپ تاپ خودداری کنید.
  6. در صورت تعویض لولا حتما از لولاهای جایگزین باکیفیت و مرغوب استفاده کنید.
  7. بهتر است برای استفاده از لپ تاپ‌ آن را بر روی میز ثابت قرار دهید.

تعمیر لولای لپ تاپ با فیکسی پلاس

اگر لولای لپ تاپ شما به مشکل خورده اما مرکز معتبر برای تعمیر لولای لپ تاپ خود نمی‌شناسید، مجموعه فیکسی پلاس یکی از برترین گزینه‌ها برای شما است. جالب است بدانید وقتی لپ تاپ شما با مشکلاتی از جمله خرابی لولای لپ تاپ روبه‌رو می‌شود، علاوه بر تخصص و مهارت کافی تعمیرکار، استفاده از قطعات جایگزین باکیفیت نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

مجموعه فیکسی پلاس، مجموعه‌ای است که با وجود آن نیازی نیست نگران قطعات تعویضی بی‌کیفیت باشید. این مجموعه به منظور رضایت حداکثری مشتریان خود، تمامی خدمات خود را با بهترین قیمت ارائه می‌دهد.

مجموعه فیکسی پلاس با وجود تیم مجربی که تشکیل داده است به طور ویژه‌ای از سایر رقبای خود پیشی گرفته است و در دسته مجموعه‌های حرفه‌ای این حوزه قرار دارد. شما می‌توانید تعمیرات انواع لپ تاپ، کامپیوتر، تلفن همراه و… را با خیالی راحت به فیکسی پلاس بسپارید. در صورت نیاز به هر گونه دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تعمیر لولای لپ تاپ می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه فیکسی پلاس تماس بگیرید. تیم پشتیبانی شما را به بهترین نحو راهنمایی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *