علل شارژ نشدن لپ تاپ + ۸ راه حل سریع و کاربردی

شارژ نشدن لپتاپ

آیا شما تاکنون با مشکل شارژ نشدن لپ تاپ روبه‌رو شدید؟ با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی نقش پر رنگی در زندگی هر شخص و حتی در مشاغل افراد دارد، معمولا وقوع چنین مشکلاتی بسیار استرس زا است و نگرانی‌های زیادی را برای افراد به دنبال دارد.

اگر شما نیز با شارژ نشدن لپ تاپ خود مواجه شدید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا که با انجام چندین دستورالعمل می‌توانید در کمترین زمان این مشکل را حل کنید. در ادامه قصد داریم برای شما راهکارهایی برای حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ قرار دهیم. اگر با این روش‌ها مشکل شما حل نشد می‌توانید برای تعمیر لپ تاپ به فیکسی پلاس مراجعه کنید و یا درخواست اعزام نیرو برای تعمیر در محل داشته باشید؛ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ چیست؟

شارژ نشدن لپ تاپ یکی از شایع‌‌‌ترین مشکلاتی است که به علل مختلف رخ می‌دهد. برخی از این علل سخت افزاری و برخی دیگر نرم افزاری هستند. در ادامه قصد داریم شما را با برخی از این علل و راهکارهای آن آشنا کنیم.

۱.     اتصال شارژر لپ تاپ را بررسی کنید

معمولا اولین اقدامی که افراد هنگام مواجه با شارژ نشدن لپ تاپ خود انجام می‌دهند، چک کردن سلامت شارژر است.

  • در صورتی که شارژر خود را به محافظ برق متصل کردید، بهتر است آن را جدا کنید و به صورت مستقیم به برق متصل کنید. در بسیاری از مواقع مشکل شارژ نشدن به دلیل خرابی محافظ‌های برق است و با اتصال شارژر به برق مستقیم، مشکل بهبود می‌یابد.
  • اگر شارژر را به صورت مستقیم به برق می‌زنید، در صورت مواجهه با عدم شارژ شدن، به منظور اطمینان بیشتر بهتر است شارژر را به یک پریز برق دیگر متصل کنید.
علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ چیست؟
علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ چیست؟

۲.     جدا کردن باتری از لپ تاپ و اتصال به پاور

یکی دیگر از راهکارهایی که در زمان شارژ نشدن لپ تاپ پیشنهاد می‌شود، خارج کردن باتری است. اگر لپ تاپی دارید که می‌شود باتری را از آن خارج کرد، آن را خارج کنید و سیستم را به صورت مستقیم به برق متصل کنید.

در صورتی که سیستم با اتصال مستقیم به برق بدون هیچ مشکلی روشن شد و امکان استفاده از آن وجود داشت، می‌توان به این اطمینان خاطر رسید که مشکل از لپ تاپ نیست و احتمالا مشکل از باتری آن است.

در مرحله بعد سعی کنید محفظه نگهداری باتری را به خوبی تمیز کنید و دوباره باتری را در جای خود قرار دهید. در صورتی که همچنان با مشکل روبه‌رو بودید، احتمالا نیاز به تعویض باتری است بنابراین به یک متخصص مراجعه کنید. باتری‌ها طول عمر محدودی دارند و بعد از مدتی نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

نکته: برای خارج کردن باتری از سیستم حتما دفترچه راهنمای لپ تاپ را مطالعه فرمایید و یا از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

۳.     اتصال به درگاه و پورت صحیح

یکی از علل شارژ نشدن لپ تاپ انتخاب پورت نامناسب برای متصل کردن شارژر است. در چنین مواقعی حتما از اتصال شارژر به درگاه صحیح، اطمینان خاطر پیدا کنید. توجه داشته باشید که در برخی از لپ تاپ‌ها برخی از پورت‌ها فقط به منظور انتقال داده و اطلاعات هستند و پورت مخصوص شارژ در قسمتی دیگر تعبیه شده است. با مراجعه به دفترچه راهنمای سیستم می‌توانید به راحتی پورت صحیح را بیابید.

۴.     از کابل مناسب استفاده کنید

اگر از شارژر اصل لپ تاپ خود استفاده نمی‌کنید، از افراد متخصص پرس‌و‌جو کنید که شارژری که تهیه کردید، حتما مناسب سیستم شما باشد. منظور از مناسب بودن در واقع تناسب جریان و ولتاژ شارژر با لپ تاپ شما است.

انتخاب شارژر و کابل نامناسب نه تنها می‌تواند دلیلی برای شارژ نشدن لپ تاپ شما باشد؛ بلکه ممکن است سلامت باتری لپ تاپ شما را نیز به خطر بیندازد و از طرفی معمولا شارژرهای نامناسب یا سیستم شما را شارژ نمی‌کنند و یا شارژ شدن آن بیش از حد زمان عادی، زمان نیاز دارد.

۵.     پورت را تمیز کنید

آیا تا کنون به آلودگی‌هایی که درون پورت و درگاه‌های لپ تاپ می‌روند فکر کردید؟ یکی از علل شارژ نشدن لپ تاپ‌ها در واقع جمع شدن آلودگی‌هایی مانند ذرات ریز و گردوغبار در پورت‌ها است. با کمک وسایلی مانند گوش پاک کن یا خلال دندان سعی کنید به آرامی اقدام به تمیز کردن این پورت‌ها کنید.

۶.     کابل و پورت آسیب دیده را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین علل شارژ نشدن لپ تاپ‌ها، خرابی و آسیب دیدگی پورت یا کابل شارژر است. بسیاری از آسیب دیدگی‌های شارژر ممکن است به چشم نیاید بنابراین برای تست سلامت شارژر با دست سراسر سیم آن را چک کنید و در صورتی که حس کردید سیم آن از قسمتی قطع شده است، اقدام به تعویض شارژر نمایید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید با کمک آن سلامت شارژر را تست کنید، بوی سوختگی آن است. شارژرهایی که معیوب شدند معمولا بوی سوختگی می‌دهند.

چرا لپ تاپ شارژ نمی شود
چرا لپ تاپ شارژ نمی شود

۷.     داغ شدن بیش از اندازه باتری

یکی از علل کار نکردن شارژر لپ تاپ ممکن است داغ شدن بیش از اندازه باتری باشد. داغ شدن بیش از اندازه باتری سبب اختلال حسگر می‌شود. به منظور رفع این مشکل از سیستم‌های خنک کننده لپ تاپ کمک بگیرید و مدتی به لپ تاپ استراحت بدهید.

۸.     تغییر تنظیمات ویندوز

در برخی از لپ تاپ‌ها تنظیمات به گونه‌ای تعیین شدند که پس از گذشت مدتی از کار نکردن با لپ تاپ، سیستم به طور خودکار خاموش می‌شود. افراد ممکن است از این ویژگی آگاه نباشند و در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی ایراد را از باتری سیستم بدانند.

  1. برای غیر فعالسازی این ویژگی به تنظیمات لپ تاپ بروید و منوی Power & Sleep را باز کنید.
  2. در مرحله بعدی Additional Power Settings را باز کنید و روی change plan settings کلیک کنید.
  3. این صفحه به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی با توجه به نیاز خود خاموش و روشن شدن لپ تاپ خود را شخصی سازی کنید.

تعمیرات تخصصی شارژ نشدن لپ تاپ با فیکسی پلاس

اگر سیستم شما با مشکل مواجه شده است و نمی‌دانید برای رفع این مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را پیش کدام متخصص یا مجموعه ببرید، مجموعه فیکسی پلاس بهترین انتخاب برای شما عزیزان است. با فیکسی پلاس دیگر نیازی نیست نگران خرابی سیستم‌های خود باشید.

این مجموعه مجرب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین افراد را در تیم خود جای داده است. شما می‌توانید به راحتی تمامی مشکلات سیستم‌هایی مانند لپ تاپ، کامپیوتر، تلفن همراه و… را به این مجموعه بسپارید.

مرکز خدمات کامپیوتری فیکسی پلاس علاوه بر ارائه خدمات به بهترین نحو، قیمت مناسبی بر روی خدمات خود نیز قرار داده است. قیمت مناسب خدمات این مجموعه سبب شده تا به طور ویژه‌ای از رقبا پیشی بگیرد و طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *