تعمیر لپ تاپ، تعمیر سرفیس، تعمیر مک بوک، تعمیر کنسول بازی

معرفی راه‌حل‌هایی برای روشن نشدن سرفیس

سرفیس‌ها یکی از ابزار الکترونیکی پرکاربرد، موجود در بازار هستند که کیفیت بالایی در قسمت نرم افزاری و سخت افزاری دارند. برخی مواقع با توجه به دلایل مختلف ممکن است دستگاه روشن نشود و این یک مشکل بزرگ برای کاربران است. روشن نشدن سرفیس وابسته به عوامل مختلفی است که راه حل‌های زیادی برای رفع آن وجود دارد. در این بخش از مقاله قصد داریم بهترین راه‌ حل‌ها را برای روشن نشدن سرفیس بیان کنیم. پس ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

همیشه در خاطر داشته باشید که برای تعمیرات سرفیس به نمایندگی تعمیر سرفیس مراجعه نمایید.

 راه‌حل‌های روشن نشدن سرفیس

 راه‌حل‌های روشن نشدن سرفیس

روشن شدن سرفیس به طور طبیعی چند ثانیه‌ای زمان می‌برد و با اندکی صبر، واکنش دستگاه را کنترل کنید.

  1. فشار دادن کلید روشن و خاموش:

با فشار دادن کلید روشن و خاموش منتظر روشن شدن دستگاه باشید. راه‌اندازی چند ثانیه ای طول می‌کشد تا لوگو روی صفحه، نمایش داده شود. با این وجود احتمال دارد باتری سرفیس تمام شده باشد؛ بنابراین پس از راه‌اندازی سیستم آن را کاملا شارژ کنید‌. مدت زمان شارژ با توجه به میزان خالی بودن سرفیس ۱۰ الی ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

مراحل روشن کردن سرفیس:

  1. کلید پاور را فشار داده و نگه دارید: تا زمانی که لوگوی سرفیس روی صفحه نمایش داده شود، کلید پاور را نگه دارید. این کار ممکن است چند ثانیه طول بکشد.
  2. منتظر بمانید تا سرفیس بوت شود: پس از نمایش لوگو، سرفیس به طور کامل بوت می شود و ویندوز بارگذاری می شود.
  3. شارژ سرفیس: اگر سرفیس شما به دلیل کمبود باتری روشن نشد، آن را به شارژر متصل کنید و حداقل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه شارژ کنید. پس از شارژ شدن جزئی، دوباره سعی کنید سرفیس را روشن کنید.

بعد از روشن شدن سرفیس اجازه دهید ۵۰ درصد از ظرفیت باتری شارژ کند، سپس سرفیس و ویندوز بروزرسانی شده را روی دستگاه نصب کنید.

به‌روزرسانی سرفیس:

  1. به اینترنت متصل شوید: برای دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها، به اتصال Wi-Fi یا اترنت نیاز دارید.
  2. برنامه تنظیمات را باز کنید: می توانید این کار را با فشار دادن کلیدهای Windows + I یا کلیک بر روی نماد چرخ دنده در منوی Start انجام دهید.
  3. به روز رسانی و امنیت را انتخاب کنید: در منوی سمت چپ، روی “به روز رسانی و امنیت” کلیک کنید.
  4. روی دکمه “بررسی وجود به روز رسانی” کلیک کنید: ویندوز به طور خودکار به دنبال به‌روزرسانی‌های موجود برای سرفیس شما می‌گردد.
  5. به‌روزرسانی‌ها را نصب کنید: اگر به‌روزرسانی‌هایی یافت شد، روی دکمه “نصب” کلیک کنید تا دانلود و نصب شوند. ممکن است برای تکمیل فرآیند نصب، به restart سرفیس نیاز باشد.

اگر با انجام این کار سرفیس روشن نشد، مراحل بعدی را امتحان کنید.

 راه‌حل‌ روشن نشدن سرفیس

  1. استفاده از کلید‌های میانبر سرفیس:

احتمال دارد با استفاده از یک میانبر خاص سرفیس روشن شود. از متصل بودن صفحه کلید به سرفیس اطمینان حاصل کرده و کلید ویندوز را به مدت چند دقیقه نگه دارید؛ سپس کلید‌های Ctrl + Shift + B را به طور همزمان فشار دهید. در این زمان اگر صدای بیت کوتاه شنیده شد، بدانید سرفیس روشن شده است. اگر در حالت تبلت قرار دارید، فشردن دکمه‌های کم و زیاد صدا پشت سر هم به روشن شدن سرفیس در کم‌ترین زمان کمک کننده است.

  • تمیز کردن اتصالات سرفیس: یکی دیگر از عواملی که در روشن نشدن سرفیس تاثیر گذار است، کثیف بودن اتصالات سرفیس است. در این روش تمام اتصالات سرفیس از جمله Mini HDMI، USB ،SD، کیبورد و حتی کابل شارژ را تمیز کنید. دستمال نرم یا پنبه را آغشته الکل کرده؛ سپس شارژر و محل شارژر را پاک کنید. هنگام استفاده از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید.
  • درصورت روشن نشدن سرفیس با مجموعه فیکسی پلاس تماس بگیرید تا خدمات اولیه توسط پرسنل در اختیار شما قرار بگیرد.
  1. شارژ کردن سرفیس:

اگر هنگام کار با مدل‌های مختلف سرفیس مثل لب تاپ سرفیس، استودیو، سرفیس پرو و سرفیس بوک ۲ با روشن نشدن سرفیس مواجه شدید، کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • سرفیس را به شارژر متصل کرده و بگذارید تا ۶۰ درصد شارژ کند.
  • در این مرحله دکمه روشن و خاموش را فشار داده و اجازه دهید تا سرفیس روشن شود.
  • بعد از راه‌اندازی چند دقیقه‌ای صبر کنید تا جدید‌ترین بروزرسانی‌ها روی سیستم نصب شود.
  • اگر با انجام راه‌حل‌های ذکر شده موفق به روشن شدن سرفیس نشدید، سریعا با مرکز فیکسی پلاس ارتباط بگیرید.‌

نتیجه‌گیری از راه‌حل‌های روشن نشدن سرفیس

در این نوشته راه‌حل‌هایی برای روشن نشدن سرفیس را معرفی کردیم. چنانچه با انجام تمام مراحل ذکر شده نتوانستید سرفیس را از خواب بیدار یا آن را روشن کنید، سریعا با مجموعه معتبر که تخصص ویژه‌ای در تعمیر سرفیس دارد ارتباط بگیرید. مجموعه فیکسی پلاس با برخورداری از متخصصین حرفه‌ای و کاربلد می‌توانند مشکلات ایجاد شده در سرفیس را با دقت شناسایی و به رفع آن اقدام کنند. تعمیرات سرفیس در این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی از قبیل تعویض قطعات معیوب، ارتقاء قطعات، تعمیرات تاچ پد، بررسی‌های نرم افزاری سرفیس و… می‌شود. همیشه در خاطر داشته باشید اگر نیاز به خرید قطعات سرفیس داشتید به یک فروشگاه معتبر قطعات سرفیس مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطلب

آخرین نوشته ها

تماس: ۰۲۱۸۸۸۸۹۳۷۳