...

سرویس دوره‌ ای لپ تاپ چیست و چه اهمیتی دارد؟

سرویس دوره ای لپ تاپ

امروزه لپ تاپ‌ یک ابزار ضروری در زندگی تلقی می‌شود و به ما کمک می‌کند با جهان اطراف در ارتباط باشیم و حتی به صورت دورکاری کار انجام دهیم. اگر لپ تاپ دارید قطعا می‌دانید این وسیله پرکاربرد برای عملکرد بهتر هر از گاهی نیاز به سرویس دوره‌ ای دارد. حال شاید از خود این سوال را بپرسید که سرویس دوره‌ ای لب تاپ شامل چه کار‌هایی می‌شود؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی سوال شما و موارد مهم در این خصوص بپردازیم تا از تعمیر لپ تاپ بی نیاز شوید.

سرویس دوره ای لپ تاپ
سرویس دوره ای لپ تاپ

سرویس دوره‌ ای لپ تاپ چیست؟

منظور از سرویس دوره‌ای لپ تاپ تعمیر قطعات خراب شده و نگهداری از آن به نحوه صحیح است. سرویس از خرابی زود رس دستگاه جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. در ادامه به مواردی که شامل سرویس دوره‌ای لپ تاپ می‌شود اشاره می‌کنیم.

  1. تمیز کردن لب تاپ: با گذشت زمان و استفاده بسیار گردو خاک‌ها و زباله‌هایی روی دستگاه شما نشست می‌کند. این عوامل باعث مسدود شدن فن و دریچه‌ هوا شده و دستگاه شما با داغ شدن بیش از حد دستگاه و اختلال در عملکرد روبه رو خواهد شد. سرویس دوره‌ ای لپ تاپ شامل؛ پاک کردن هر گونه آلودگی از سطح دستگاه، صفحه کلید، اجزای داخلی، صفحه نمایش، هیت سینگ‌ها و فن می‌شود.
  2. چک کردن نرم افزار در سرویس دوره‌ای لپ تاپ: فرد متخصص در سرویس دوره ای لپ تاپ نرم‌ افزار‌ها را چک می‌کند تا از نسخه به روز آن مطمئن شود و نحوه عملکرد آن‌ها را بسنجد. تکنسین ماهر با توجه به ظرفیت و توان دستگاه شما ممکن است برخی از نرم افزار‌های غیر ضروری که تنها نصب آن‌ها فضای اضافی اشغال کرده را‌ پاک کنند.
  3. چک کردن سخت افزار: زمانی که دستگاه خود را به مجموعه فیکسی پلاس می‌سپارید ابتدا از جهت سخت افزاری به خوبی بررسی شده و باید از سالم بودن و درست کار کردن کلیه اجزا و قطعات لپ تاپ اطمینان حاصل کرد. چک کردن سخت افزار در سرویس دوره‌ ای لپ تاپ شامل؛ بررسی هارد دیسک، باتری، رم و تمام قطعات ضروری است.
  4. بهینه سازی عملکرد دستگاه: در سرویس دوره‌ ای دستگاه فرد متخصص چگونگی عملکرد لپ تاپ را با گزینه بهینه سازی که در بخش تنظیمات قرار دارد برنامه‌های اضافی را پاک کرده و هارد دیسک را بهینه می‌کند. بنابراین با انجام این کار از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کرده‌ و شما می‌توانید مدت زمان طولانی از لپ تاپ استفاده کنید.

برای سرویس دوره‌ای لپ تاپ به کجا مراجعه کنیم؟

اگر دستگاه شما نیاز به یک سرویس دوره‌ای دارد، ابتدا باید به یک فرد متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا بتواند به صورت حرفه‌ای دستگاه شما را سرویس کند. اما  برخی افراد در حوزه سرویس دوره‌ ای فعالیت دارند علاوه بر تشخیص نادرست دستگاه شما را خراب می‌کنند. پس انتخاب یک مجموعه خوب و معتبر جزء مهم‌ترین کار‌ پیش از سرویس دوره‌ای لپ تاپ به شمار می‌رود.

پیشنهاد ما به شما درخواست کمک از مجموعه فیکسی پلاس است. این مجموعه با تکنسین کاربلد و فوق العاده‌ای حرفه‌ای قادر به سرویس دوره‌ای لپ تاپ شما بوده و می‌توانید به صورت حضوری به مرکز مراجعه کنید یا از فیکسی پلاس درخواست کنید جهت سرویس دوره‌ ای به منزل شما حضور یابند. اگر سوالی در این باره دارید کافیست با شماره‌های درج شده روی سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی لازم صورت بگیرد.

آیا لپ تاپ نو نیاز به سرویس دوره‌ای دارد؟

در این قسمت باید گفت؛ مهم نیست لپ تاپ شما نو است یا کار کرده؛ به طور کلی برای طولانی شدن عمر دستگاه و استفاده بهینه لازم است لپ تاپ را نزد مجموعه فیکسی پلاس سرویس دوره‌ای کنید. عواملی از جمله نفوذ گردو خاک، ریختن مایعات روی صفحه کلید، آب خوردگی، صدمه دیدن، خرابی نرم افزار‌ها و… تنها به نو یا کار کرده بودن دستگاه مختص نمی‌شود. بنابراین توصیه ما به شما این است، سرویس لپ تاپ خود را به امر جدی و مهمی در نظر بگیرید.

آیا قطعات دستگاه نیاز به سرویس دوره‌ای دارد؟

برخی از قطعات لپ تاپ مثل ریگلاژ لولا، نرم افزار‌ها و از این قبیل با گذشت زمان دچار اختلال می‌شوند. در این هنگام وزن کلی دستگاه به طور نا مساوی پخش شده و به جایگاه لولا آسیب می‌رساند. شاید این مشکل از نظر شما خیلی کوچک باشد، اما با گذشت زمان خرابی‌های سختی برای دستگاه شما به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل سرویس دو‌ره‌ای لپ تاپ هر از گاهی الزامی بوده زیرا؛ ایرادات جزئی به طور کامل رفع می‌شود و از آسیب‌های بیش‌تر دور می‌ماند.

هزینه سرویس دوره ای لپ تاپ
هزینه سرویس دوره ای لپ تاپ

هزینه سرویس دوره‌ای لپ تاپ چقدر است؟

زمانی که لپ تاپ را به مجموعه فیکسی پلاس می‌سپارید اولین موردی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، هزینه سرویس است. حال باید گفت، هزینه دریافتی در سرویس دوره‌ای با توجه به عوامل مختلفی تعیین ‌می‌شود. برای مثال سرویس دستگاه شما چقدر زمان برده است، درصد خرابی لپ تاپ چقدر است، آیا نیاز به تعویض قطعات دارد و…

در مجموعه فیکسی پلاس سرویس لپ‌ تاپ توسط کارشناسان و تعمیرکاران متخصص بررسی شده و بعد از تعیین برآورد اولیه، هزینه سرویس همراه ایرادات به شما اعلام می‌شود.

سوالات رایج در سرویس دوره‌ای لپ تاپ

ممکن است، در طول سرویس دوره‌ ای لپ تاپ کارشناس برای درک بهتر از خرابی یا وضعیت دستگاه از شما سوالات گوناگونی بپرسد. این سوال‌ها به کاربر در یافتن مشکل و عیب‌یابی کمک بسیاری کرده تا نسبت به روز‌های قبل عملکرد خوبی داشته باشد.

  1. چه مدت از لپ تاپ استفاده می‌کنید؟
  2. از لپ تاپ به عنوان چه ابزاری (بازی رایانه‌ای، دورکاری، وبگردی و…) استفاده می‌کنید؟
  3. آیا اخیرا نرم افزاری جدیدی روی سیستم نصب کرده‌اید؟
  4. آیا به تازگی ویروس روی لپ تاپ مشاهده‌ کرده‌اید؟
  5. روزانه چند بار از لپ تاپ استفاده می‌کنید؟

نتیجه‌گیری از سرویس دوره‌ای لپ تاپ

با تلاش‌های فراوان توانستیم مواردی که شامل سرویس دوره‌ ای لپ‌ تاپ می‌شود را توضیح دهیم. فرقی ندارد لپ تاپ شما چه برندی است اما سرویس دوره‌ ای آن را پشت گوش نیندازید زیرا؛ به مرور خسارت جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد می‌شود. همچنین جهت ثبت درخواست سرویس و تعمیرات لپ تاب کافیست با مجموعه  فیکسی پلاس تماس بگیرید و نوبت خود را رزرو کنید. امیدواریم این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد، و با سرویس دوره‌ای لپ تاپ از آسیب جدی پیشگیری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *