...

۰ تا ۱۰۰ تعمیر و خرابی پورت USB مک بوک

خرابی پورت USB مکبوک

آیا تا حالا با مشکل خرابی پورت USB مک بوک مواجه شدید؟ معمولا افراد هنگام روبه‌رو شدن با چنین مشکلی مضطرب می‌شوند ولی باید گفت خوشبختانه با ریشه یابی علت وجود این مشکل در بیشتر مواقع می‌توان آن را حل کرد.

خرابی پورت USB مک بوک، شما را از بسیاری از آپشن‌های این محصول محروم می‌کند. به طور مثال استفاده از وسایل جانبی مانند هارد، فلش، هندزفری و… تقریبا غیر ممکن می‌شود؛ بنابراین در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی بهتر است هر چه سریعتر اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه کنید.

در ادامه این مقاله فیکسی پلاس قصد دارد تمامی مواردی که برای تعمیر و خرابی پورت USB مک بوک لازم است بدانید را به طور کامل شرح دهد. بنابراین اگر شما هم با چنین مشکلی روبه‌رو شدید و نیاز به تعمیر مک بوک دارید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راه حل خرابی پورت USB مکبوک
خرابی پورت USB مکبوک

چند راه حل طلایی برای مشکل خرابی پورت USB مک بوک

در ادامه سعی داریم یک سری راه‌‌های طلایی برای حل مشکل خرابی پورت USB مک بوک معرفی کنیم. در بیشتر مواقع  با انجام کارهای ذکر شده مشکل حل می‌شود. این موارد شامل لیست زیر می‌شوند:

 

استفاده از پورت یا درگاه صحیح:

پیش از انجام هر کاری اطمینان پیدا کنید که از پورت یا همان درگاه درست استفاده می‌کنید و درگاه یو اس بی را با سایر درگاه‌ها اشتباه نگرفته‌اید. بسیاری از افراد درگاه USB را با سایر درگاه‌ها اشتباه می‌گیرند و گمان می‌کنند این پورت خراب شده است. برای اطلاع از درگاه درست USB می‌توانید به دفترچه همراه مک بوک خود مراجعه کنید و یا از سایت‌ها درگاه درست را بیابید.

حذف و پاک کردن کثیفی‌ها و آلودگی‌ها:

جالب است بدانید در خیلی از مواقع علت خرابی پورت USB مک بوک به دلیل اجتماع آلودگی‌ در این پورت‌ها است. آلودگی‌هایی مانند ذرات ریز گردوغبار درون این پرت‌ها جمع می‌شوند و در نهایت سبب نقص در عملکرد آن خواهند شد. شما می‌توانید با استفاده از وسایلی مانند ابر تمیز و یا گوش پاک کن اقدام به تمیز کردن این پورت‌ها کنید. تمیز کردن پورت‌ها را با نهایت دقت انجام دهید زیرا ممکن است در صورت فشار بیش از اندازه به قسمت‌های داخلی پورت‌ها آسیب وارد کنید.

راه اندازی مجدد مک بوک:

شاید دور از ذهن به نظر برسد اما در بسیاری از مواقع با ری استارت یا راه اندازی مجدد مک بوک می‌توان بسیاری از مشکلات اعم از کار نکردن پورت‌ها را حل نمود. توصیه می‌شود حتما در هنگام مواجهه با این مشکل حتما این راه حل را انجام دهید.

راه اندازی مجدد SMC:

با راه اندازی مجدد SMC در مک بوک و ریست کردن تنظیمات آن می‌توان مشکل کار نکردن پورت USB را حل نمود. به منظور ریست کردن تنظیمات ابتدا مک بوک را خاموش کنید و آن را از برق بکشید و بعد از گذشت چند ثانیه دوباره مجدد آن را به برق متصل کنید. در مرحله بعدی دکمه خاموش و روشن مک بوک یا همان پاور را به همراه Shift + Ctrl + Option برای چند ثانیه نگه دارید. کار شما در همین مرحله به پایان می‌رسد و تنظیمات به طور کامل ریست می‌شود.

آپدیت سیستم عامل مک بوک:

یکی دیگر از موثرترین کارهایی که می‌توان برای رفع مشکل پورت یو اس بی انجام داد، آپدیت سیستم عامل یا همان ویندوز مک بوک می‌باشد. برای انجام این کار کافیست ابتدا به Mac App Store مراجعه کنید و در مرحله بعد گزینه آپدیت را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که بعد از آپدیت دستگاه حتما دستگاه را خاموش کنید و مجددا آن را راه‌اندازی کنید. معمولا این راه حل مشکل را در بیشتر مواقع حل می‌کند.

تعمیرات پورت USB مک بوک:

راه حل‌های بالا در واقع راه‌حل‌های نرم افزاری برای حل مشکل خرابی پورت USB مک بوک هستند، اما در صورتی که هیچ یک از راه‌ حل‌های بالا شما را به نتیجه نرساند، چه باید کرد؟ در صورتی که هیچ یک از راه‌های ذکر شده پاسخگو نبود باید بدانید که مشکل سخت افزاری است و در اولین فرصت سعی کنید مک بوک خود را به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید. متخصصان با بررسی در صورتی که خرابی را از پورت بداننید اقدام به تعمیر یا تعویض آن می‌کنند.

همیشه به یاد داشته باشید که تعمیرات تخصصی مانند مک بوک، انواع لپ تاپ، کامپیوتر و… را به افراد یا مجموعه‌های متخصص این حوزه بسپارید. در صورتی که تعمیر این موارد را به افرادی که تجربه و مهارت کافی ندارند بسپارید ممکن است علاوه بر رفع نشدن مشکل، مشکلات بیشتری نیز پیش بیاید.

علت خرابی پورت یو اس بی مکبوک
علت خرابی پورت یو اس بی مکبوک

 

علت خرابی پورت USB مک بوک چیست؟

در ادامه قصد داریم به برخی علل خرابی پورت USB مک بوک اشاره کنیم که شما با آگاهی از این موارد می‌توانید عمر این درگاه را تا حد زیادی افزایش دهید.

  • وارد کردن نادرست و با فشار زیاد مواردی مانند فلش، هارد و…( لوازم جانبی را به آرامی متصل کنید.)
  • وارد کردن وسایل متفرقه به داخل پورت USB
  • تمیز نگه نداشتن پورت و جمع ‌شدن آلودگی‌هایی مانند گردوغبار و چربی در آن
  • نفوذ مایعاتی مانند آب و شیر به داخل درگاه (برای تمیز کردن پورت از هیچ گونه مایعاتی استفاده نکنید.)
  • وارد شدن ضربه و فشار به درگاه‌ها

تعمیرات تخصصی خرابی پورت USB مک بوک با مجموعه فیکسی پلاس

فیکسی پلاس یکی از معتبرترین مجموعه‌هایی است که شما می‌توانید تعمیرات خرابی پورت USB مک بوک خود را به راحتی به این مجموعه بسپارید. علاوه بر تعمیر مک بوک این مجموعه تعمیرات لوازمی مانند تعمیر آی مک، کامپیوتر، کنسول بازی، سرفیس، لپ تاپ و… را انجام می‌دهد.

با فیکسی پلاس نیازی نگران قطعات تقلبی و بی‌کیفیت باشید. در صورتی که تجهیزات شما نیاز به تعویض قطعه داشته باشد، این مجموعه قطعات اصلی و باکیفیت را جایگزین قطعات سابق می‌کند. یکی از ویژگی‌های فیکسی پلاس که سبب محبوبیت دو چندان آن شده است، قیمت مناسب خدمات است. با این مجموعه نیازی نیست نگران هزینه‌های هنگفت تعمیر باشید تا حد ممکن مجموجه فیکسی پلاس این هزینه‌ها را در مناسبترین حالت خود قرار می‌دهد.

تعمیر تجهیزات توسط این مجموعه در سریع‌ترین مدت زمان انجام می‌شود. در صورت نیاز به هر گونه سوال یا ابهام شما عزیزان می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید. تیم پشتیبانی شما را به بهترین نحو راهنمایی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *