...

صفر تا صد تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس

تعویض مادربرد سرفیس

آیا می‌دانید اصلی‌ترین بخش سیستم‌هایی مانند سرفیس و لپ تاپ چیست؟ مادربرد از مهم‌ترین بخش‌های سیستم محسوب می‌شود، این بخش آنچنان اهمیت دارد که بسیاری آن را ستون فقرات یک سیستم می‌دانند. جالب است بدانید چنانچه در عملکرد این قطعه کوچک‌ترین مشکلی ایجاد شود، عملا شما هیچ کاری با سرفیس خود نمی‌توانید انجام دهید و سیستم شما بی‌فایده محسوب می‌شود؛ به همین دلیل تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس اهمیت بالایی دارد.

اما سوالاتی که پیش می‌آید این است که علائم خرابی مادربرد سرفیس چیست؟ در صورت نیاز به تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس چه باید کنیم؟ برای تعمیر سرفیس به چه مجموعه‌ای مراجعه کنیم؟ اگر علاقه‌مند به دریافت پاسخ این سوالات هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مهمترین علل خرابی مادربرد سرفیس
مهمترین علل خرابی مادربرد سرفیس

مهمترین علل خرابی مادربرد سرفیس

پیش از پرداختن به بررسی تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس بهتر است در ابتدا به مهم‌ترین علل خرابی مادربرد این دستگاه بپردازیم. خرابی مادربرد به علل مختلفی رخ می‌دهد که در ادامه به برخی از این علل اشاره خواهیم کرد:

 

  1. نوسانات الکتریکی: نوسانات برقی یکی از اصلی‌ترین عوامل خرابی مادربرد محسوب می‌شود. در بسیاری از مواقع با تغییر ناگهانی ولتاژ و وجود نوسانات، مدارهای موجود در مادربرد آسیب می‌بینند. توجه داشته باشید که این آسیب ممکن است به صورت ناگهانی نشان داده نشود و به مرور از خود علائم نشان دهد. بهترین کار برای جلوگیری از خرابی مادربرد توسط نوسانات الکتریکی استفاده از محافظ‌های برق است. خرید یک محافظ برق خوب حتی از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است زیرا در صورت خرابی مادربرد تعویض و تعمیر این قطعه هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد.
  2. ضربه فیزیکی به مادربرد: یکی دیگر از اصلی‌ترین دشمن‌های مادربرد، وارد شدن ضربه فیزیکی به این قطعه است. سعی کنید از وارد کردن هر گونه فشار و ضربه به سیستم‌های خود خودداری کنید.
  3. نفوذ مایعات: نفوذ مایعاتی مانند آب، چای و شیر سبب خرابی مادربرد می‌شوند. در صورتی که چنین مواد مشابهی بر روی سیستم شما ریخت، از روشن کردن سیستم به شدت خودداری کنید و سیستم خود را هر چه سریع‌تری به مراکز معتبر ببرید تا اقدام به تمیز کردن این قطعه نمایند.
  4. وجود نقص در ابتدا: در بسیاری از مواقع ممکن است مادربرد سیستمی که شما تهیه کردید، در ابتدا دارای نواقص و ایراداتی باشد. در چنین شرایطتی بهتر است به گارانتی و خدمات پس از فروش سیستم خود مراجعه کنید. بیشتر گارانتی سیستم‌ها، مادربرد را برای مدت زمان مشخصی پوشش می‌دهند البته در نظر بگیرید که در صورتی گارانتی خرابی مادربرد را پوشش می‌دهد که علل خرابی از طرف شما عزیزان نباشد.
  5. پایان طول عمر مادربرد: مادربرد مانند سایر تجهیزات و قطعات طول عمر مشخصی دارد و به صورت کلی به مرور زمان فرسوده و مستهلک می‌شود. شما عزیزان می‌توانید با انجام و رعایت نکاتی طول عمر این قطعه را کمی زیاد کنید. به طور مثال سیستم خود را گردو غبار و دود دور نگه دارید.
  6. گرمای بیش از اندازه سیستم: مادربرد در اثر افزایش گرمای بیش از اندازه ممکن آسیب جدی ببیند. بنابراین از داغ شدن بیش از اندازه سیستم خود جلوگیری کنید. برای خنک سازی لپ تاپ یا کامپیوترهای خود می‌توانید از سیستم‌های خنک کننده استفاده کنید یا برای مدتی آن‌ها را خاموش کنید و به سیستم‌های خود استراحت دهید.
  7. ذرات معلق در هوا: شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد اما ذراتی مانند گردووغبار، انواع دودها مانند دود سیگار، انواع ادکلن‌ها و عطر‌ها و… به مادربرد سیستم شما آسیب می‌زنند. سعی کنید سیستم‌های خود را از موارد نام برده شده دور نگه دارید.
  8. موی حیوانات خانگی: در سال‌های اخیر یکی از مواردی که بی‌شمار دیده می‌شود، خرابی مادربرد سیستم به علت موی حیوانات خانگی است. در صورتی که حیوانات خانگی دارید، سعی کنید سیستم خود را از آن‌ها دور نگه دارید.
علائم و نشانه‌های نیاز به تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس
علائم و نشانه‌های نیاز به تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس

علائم و نشانه‌های نیاز به تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس

خوشبختانه نشانه‌های خرابی مادربرد بسیار واضح است و می‌توان با شناخت علائم خرابی به سرعت اقدام به تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس کرد. در ادامه قصد داریم برخی از علائم خرابی این قطعه را بررسی کنیم:

 

  1. مشاهده قطعات آسیب دیده: یکی از راه‌های تشخیص خرابی مادربرد مشاهده فیزیکی این قطعه است. در صورتی که مادربرد آسیب دیده باشد، علائمی همچون سطح‌های متورم، نشتی، سوختگی، ترک خوردگی و شکستگی بر مادربرد ظاهر می‌شود.
  2. وجود مشکل در روشن کردن سیستم: اگر با فشردن دکمه پاور (Power) سیستم شما خاموش یا روشن نمی‌شود، به احتمال زیاد مشکل از مادربرد سیستم شما است. البته در نظر داشته باشید که این مشکل ریشه در دلایل مختلفی دارد و خرابی مادربرد تنها یکی از احتمالات است. ممکن است این مشکل حتی به دلیل خرابی صفحه نمایش نیز اتفاق بیفتد.
  3. وجود بوی سوختگی: در صورتی که بوی سوختگی از سیستم شما خارج می‌شود، ممکن است یکی از احتمالات را خرابی مادربرد سرفیس دانست. در چنین موقعیتی به سرعت سیستم خود را از برق بکشید و آن را خاموش کنید و از روشن کردن مجدد آن خودداری کنید.
  4. روشن نشدن LED: در صورتی که هیچ کدام از ال ای دی‌های سیستم شما در شرایطی مانند متصل کردن آن به شارژر روشن نمی‌شود، احتمال خرابی مادربرد وجود دارد.
  5. شارژ نشدن لپ تاپ: یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های خرابی مادربرد سیستم، شارژ نشدن آن است. در چنین شرایطی ممکن است لپ تاپ با کمک منبع تغذیه شارژ شود اما با کمک باتری شارژ نمی‌شود.
  6. خاموش شدن دستگاه: اگر دستگاه شما پس از روشن شدن بعد از گذشت چند ثانیه به طور ناگهانی خاموش می‌شود و تصویر می‌رود، از نشانه‌های خرابی مادربرد سرفیس است.
  7. کند شدن دستگاه: در مواردی که مادربرد سرفیس آسیب می‌بیند دستگاه ممکن است به طور فاجعه‌انگیزی کند شود و به اصطلاح عامیانه مدام هنگ کند.

آیا مادربرد سرفیس قابل تعمیر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله در بسیاری از مواقع می‌توان مادربرد سرفیس را تعمیر کرد اما در برخی از مواقع متخصصان این حوزه با بررسی مادربرد سیستم شما تشخیص به تعویض آن می‌دهند که در این صورت راهی جز تعویض مادربرد سرفیس نیست.

آیا بعد از تعویض مادربرد سرفیس دغدغه‌ای وجود خواهد داشت؟

اگر دغدغه سالم ماندن لپ تاپ خود را بعد از تعویض مادربرد سرفیس دارید باید گفت تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس را حتما به دست افراد یا مجموعه‌های حرفه‌ای و متخصص بسپارید زیرا این امر بسیار تخصصی و حساس است. از طرفی دیگر با سپردن این کار به تیم‌های معتبر دیگر دغدغه با کیفیت بودن قطعه مادربرد جایگزین را نخواهید داشت.

از آنجایی که تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس هزینه نسبتا زیادی را به دنبال دارد، بهترین کار سپردن تعمیرات آن به افراد متخصص است. همیشه در خاطر داشته باشید که برای خرید قطعات مانند مادر برد سرفیس به یک فروشگاه معتبر قطعات سرفیس مراجعه نمایید.

تعمیرات تخصصی فیکسی پلاس

اگر به دنبال مجموعه معتبری برای تعمیر سیستم‌های خود هستید، مجموعه فیکسی پلاس یکی از بهترین پیشنهادها برای شما عزیزان محسوب می‌شود. این مجموعه خدماتی از جمله تعمیر سرفیس، تعمیر مک بوک، تعمیر لپ تاپ، تعمیر آی مک، تعمیر انواع کامپیوتر و تعمیر کنسول بازی را ارائه می‌دهد.

فیکسی پلاس حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین افراد را در تیم خود جای داده است بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده تخصصی‌ترین مشکلات سیستم‌های خود را به این مجموعه بسپارید.

همانطور که می‌دانید هزینه تعمیرات معمولا هزینه‌های سرسام آوری هستند اما فیکسی پلاس این مشکل را حل کرده است و خدمات خود را با بهترین و مناسبترین قیمت به مشتریان ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌هایی که سبب محبوبیت دو چندان فیکسی پلاس شده است، این است که تعمیرات سیستم‌ها توسط این مجموعه در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه فیکسی پلاس تماس بگیرید. تیم پشتیبانی شما را به خوبی راهنمایی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *