تعویض هارد مک بوک چگونه انجام می‌شود؟

تعویض هارد مک بوک چگونه انجام می‌شود؟

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که از لپ‌تاپ اپل استفاده کنید. این لپ‌تاپ‌ها همانند دستگاه‌های دیگر بر اثر عوامل مختلف دچار خرابی می‌شوند. از جمله رایج‌ترین علائم که نشان‌دهنده خرابی دستگاه می‌باشد شامل، ناپدید شدن اطلاعات مک بوک، نمایش صفحه آبی رنگ، هنگ یا کند شدن عملکرد سیستم، شنیدن صدای عجیب و… است. با توجه به این موارد دستگاه نیاز به تعویض تخصصی پیدا می‌کند و شما برای دریافت خدمات تعمیر مک بوک با مجموعه فیکسی پلاس تماس بگیرید یا درخواست تعویض هارد مک بوک را به صورت آنلاین ثبت نمایید‌.

مراحل تعویض هارد مکبوک
مراحل تعویض هارد مکبوک

مراحل تعویض هارد مک بوک

در این بخش قصد داریم شما کاربران گرامی را به نحوه تعویض هارد مک بوک را با هارد ssd آشنا کنیم. چنانچه قادر با تعویض هارد لپ تاپ نبودید می‌توانید از خدمات تعمیر و تعویض هارد در محل بهره ببرید.

خاموش کردن MacBook Pro:

لپ تاپ را خاموش کرده سپس دوشاخ آن را از پریز برق جدا کنید. از خاموش بودن هارد درایو نیز در این مرحله اطمینان حاصل کنید تا از آسیب‌های احتمالی به دستگاه جلوگیری شود. دستگاه را به گونه‌ای بچرخانید تا آرم اپل رو به بالا قرار گیرد و لولای سیاه در قسمت عقب باشد.

باز کردن پیچ‌های لپ تاپ:

پیچ‌هایی زیر لپ تاپ تعبیه شده که لازم است آن‌ها را با پیچ گوشتی باز کنید. در انجام این کار دقت و تمرکز داشته باشید تا صدمه ای به سیستم وارد نشود.

بیرون آوردن قاب پشت مک بوک:

پشت قاب مک بوک را باز کرده و کنار بگذارید. شاید در انجام این کار صدای بلندی به گوش برسد اما نگران نباشید این صدا طبیعی است.

شناسایی هارد مک بوک:

هارد در قسمت پایین سمت چپ تعبیه شده است با دقت فراوان می‌توانید آن را شناسایی کنید.

خارج کردن نوار پلاستیکی مشکی کنار هارد مک بوک:

نوار پلاستیکی مشکی که کنار هارد مک بوک در قسمت بالا دیسک قرار گرفته را پیدا کنید. با پیچ گوشتی دو عدد پیچ که روی نوار سیاه رنگ تعبیه شده را باز کنید، البته توجه داشته باشید به اشتباه پیچ‌های نقره‌ای را باز نکنید. نوار مشکی را از دیسک خارج کرده و کنار بگذارید.

خارج کردن هارد درایو لپ تاپ:

زبانه پلاستیکی را به سمت خود بکشید تا هارد دیسک از جای خود خارج شود.

جداسازی نوار پلاستیکی مشکی رنگ از هارد درایو:

در مرحله تعویض هارد مک بوک باید نوار مشکی رنگی که کنار هارد دیسک قرار گرفته را خارج کنید البته در انجام این کار دقت داشته باشید زیرا این نوار سیاه رنگ به سیستم شما متصل است.

جایگزین SSD به جای هارد مک بوک قدیمی:

در مرحله قبل نوار پلاستیکی مشکی رنگی که جدا کرده‌اید را روی هارد جدید جایگذاری کنید.

برای تعویض هارد مک بوک مراحلی که طی شده را به ترتیب معکوس دنبال کنید. ابتدا پیچ‌های نصب شده به هارد مک بوک قدیمی را آزاد کرده سپس با جایگذاری هارد جدید پیچ‌ها را سفت کنید. برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به هارد درایو می‌توانید از یک محفظه هارد دیسک استفاده کنید‌. برای تعمیر یا تعویض هارد macbook کافیست با وب سایت فروشگاهی فیکسی پلاس ارتباط بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی لازم را در اختیار شما قرار دهند.

نکات مهم تعویض هارد مک بوک
نکات مهم تعویض هارد مک بوک

نکات مهم پیش از تعویض هارد مک بوک

برای عملکرد بهتر دستگاه، الزامی است از یکسری از نکات مهم پیش از تعویض هارد مک بوک آشنا شوید. در ادامه این بخش به برخی از این نکات پرداخته‌ایم؛

  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات: پیش از تعویض هارد، اطلاعاتی که روی دیسک وجود دارد رد پشتبان‌گیری کنید. به طوری از اطلاعات مهم و کاربردی کپی بگیرید. پشتیبان‌گیری از اطلاعات به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از دستگاه external hard drive برای سرور‌های خصوصی و ذخیره‌سازی ابری استفاده می‌شود.
  • تهیه هارد مک بوک مناسب: یکی از قطعاتی که طول عمر کوتاه و دوام کمتری دارد هارد مک بوک است. پس باید هنگام تهیه هارد یا تعویض آن، از هارد اصلی و با کیفیت استفاده کنید. این هاردها به اندازه کافی فضای ذخیره سازی دارند. در فروشگاه فیکسی پلاس انواع هارد‌های کاربردی موجود است که می‌توانید با توجه به نیاز خود نوع دلخواه (HDD و SSD) را خریداری کنید.
  • نصب و راه‌اندازی هارد مک بوک جدید: بعد از پشتیان‌گیری و تهیه هارد مک بوک با کیفیت، باید به راه‌اندازی و نصب آن روی لپ تاپ خود اقدام کنید‌. برای انجام این کار ابتدا لپ تاپ را خاموش کرده و یکی از روش‌های ذکر شده در خصوص جایگذاری هارد را انجام دهید. در نهایت ویندوز را مجدد روی سیستم نصب نمایید.
  • برقراری ارتباط مجدد با اینترنت: بعد از آنکه به تعویض هارد مک بوک پرداختید برقراری ارتباط دوباره با اینترنت ضروری است. برای انجام این کار ابتدا مودم خود را نصب کرده سپس شبکه وای فای را تنظیم نماید.

این نکات می‌تواند شما کاربران گرامی را هنگام تعویض ما مک بوک کمک کند. تا کیفیت عملکرد دستگاه خود رضایت دوچندانی داشته باشید.

اهمیت تعویض هارد مک بوک

تعویض هارد مک بوک بسیار مهم و حیاتی است و اغلب این کار را زمانی انجام می‌دهند که هارد قابل تعمیر نبوده و کاربر به تفویض آن اقدام می‌کند. این کار را معمولاً برای بهبود عملکرد لپ‌تاپ و افزایش ذخیره سازی آن انجام می‌دهند. در این روش هارد قابل تعویض از محل تعبیه شده خارج کرده و یک هارد جدید، اورجینال، با سرعت و با ظرفیت بالا جایگزین آن می‌کنند.

در انجام این کار ضروری است ابتدا داده‌های مهم روی هارد مک بوک قبلی را پشتیبانی کرده سپس هارد جدید را جایگزین آن کنید. البته بهتر است بدانید در برخی از مدل‌های مک بوک هارد درون دستگاه جایگذاری شده و برای تعویض  آن باید نزد تعمیرکاران متخصص فیکسی پلاس مراجعه کنید تا بهترین خدمات برای تعویض هارد مک بوک در اختیار شما قرار بگیرد.

نتیجه‌ گیری

با تلاش‌های فراوان توانستیم مراحل تعویض هارد مک بوک را با شما کاربران گرامی در میان بگذاریم. تعویض هارد از جمله کارهایی است که باید توسط شخص متخصص و کاربلد در این زمینه انجام شود. به همین ترتیب در صورت نداشتن مهارت کافی از ارتقاء و تعویض هارد مک بوک خودداری کرده و جهت اطمینان بیشتر و پیشگیری از هرگونه آسیب و خرابی آن را به مراکز معتبر تعمیرات محصولات اپل در سطح کشور بسپارید.

مرکز خدمات کامپیوتری فیکسی پلاس یکی از مراکز معتبری است که با دارا بودن تکنسین بسیار و مجرب می‌تواند در حوزه تعویض هارد مک بوک نیز خدمات با کیفیتی با کاربران گرامی ارائه دهد. امیدواریم مطالب فوق برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *